مسکو درباره وقوع فاجعه انسانی در شمال سوریه هشدار داد

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس مرکز روسی آشتی طرفین درگیر در سوریه گفت که با انجام عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، وضعیت انسانی در این منطقه رو به وخامت است.

مسکو درباره وقوع فاجعه انسانی در شمال سوریه هشدار داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، الکسی باکین رئیس مرکز روسی آشتی طرفین درگیر در سوریه روز شنبه به خبرنگاران گفت که با انجام عملیات نظامی ترکیه در منطقه حسکه در شمال سوریه، وضعیت انسانی در این منطقه رو به وخامت است.

به نوشته خبرگزاری تاس، باکین گفت از امروز بیش از 100 هزار غیرنظامی که از مناطق پرتنش فرار کرده بودند، به شهرهای قامشلی، حسکه و مناطق اطراف آن آمده اند.

باکین اضافه نمود: ما از جامعه بین الملل می خواهیم تا برای جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی، هرگونه کمکی را ارائه دهند تا حق حاکمیت جمهوری عربی سوریه در مناطق شرقی این کشور در کمترین زمان ممکن احیا شود.

وی گفت: تنها مقامات سوریه قادرند تا در کمترین زمان، کمک های بشردوستانه را به آوارگان تحویل دهند و از نابودی سیستم های مراقبت های بهداشتی و زیرساخت های اقتصادی در این مناطق جلوگیری کنند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه چهارشنبه (17 شهریورماه) از آغاز عملیات نظامی جدید این کشور در شمال سوریه خبر داد. وی مدعی شده است که مأموریت نیروهای مسلح ترکیه ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی است.

ق

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 21935

به "مسکو درباره وقوع فاجعه انسانی در شمال سوریه هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو درباره وقوع فاجعه انسانی در شمال سوریه هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید