موضع گیری وزارت خارجه آمریکا علیه حزب الله

به گزارش مهسان بلاگ، ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی مدعی جویانه حزب الله لبنان را گروهی تروریستی دانست که فعالیت هایش امنیت، ثبات و حاکمیت لبنان را به خطر می اندازد.

موضع گیری وزارت خارجه آمریکا علیه حزب الله

به نوشته روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار کرد: معیار موفقیت طرح مالی اینست که کابینه حسان دیاب تغییرات جدی که نیازهای مردم لبنان را رفع می نمایند، اجرا کند.او تاکید نمود: نکته مهم اینست که کابینه اصلاحاتی را انجام دهد که شفافیت و امکان شروع فرایندی سخت برای بازگرداندن اعتماد بین المللی به لبنان را فراهم نمایند.

این مسؤول وزارت خارجه آمریکا در ادامه اظهارات واهی درباره حزب الله لبنان مدعی شد: بارها گفتیم حزب الله یک گروه تروریستی است که اقدامات آن امنیت، ثبات و حاکمیت لبنان را تهدید می نمایند، حمایت حزب الله از فعالیت های غیرقانونی نشان می دهد که این حزب بیشتر از آنکه به منافع مردم لبنان توجه کند، تا چه میزان به دنبال منافع خاص خود و ایران است.

همچنین این مسؤول آمریکایی با تاکید بر اینکه انتصاب افراد در بانک مرکزی لبنان در دایره اختیارات دولت لبنان است، به حمایت واشنگتن از حضور کارشناسان بین المللی مورد اطمینان در بانک مرکزی به عنوان بخش مهمی از فرایند بازگرداندن اعتماد بین المللی و پولی به لبنان اشاره نمود و گفت: اعتراض های یکپارچه غیرطایفه ای و بسیار مسالمت آمیز لبنانی ها نشان می دهند که آنها اصلاح، شفاف سازی و ثبات مالی را که شایسته آن هستند، خواستارند.

وی در ادامه تاکید نمود: با وجود اینکه لبنانی ها گزینه های سختی پیش رو دارند اما واشنگتن حق آنها را در اعتراض مسالمت آمیز تایید نموده و از خواسته های قانونی آنها برای اجرای اصلاحاتی واقعی و دائمی که مسائل ساختاری را رفع نموده و اقتصاد را پویا کند، حمایت می نماید.

312 310

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 48151

به "موضع گیری وزارت خارجه آمریکا علیه حزب الله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع گیری وزارت خارجه آمریکا علیه حزب الله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید