نانوایی های زنجان مجاز به دریافت وجه نقد از مشتریان نیستند

به گزارش مهسان بلاگ، برای پیشگیری از بیماری کرونا، طبق دستورالعمل اعلام شده در هر نانوایی یک نفر تنها برای دریافت وجه باید به کار گرفته شود و این فرد به هیچ وجه نباید با تهیه و توزیع نان در ارتباط باشد.

نانوایی های زنجان مجاز به دریافت وجه نقد از مشتریان نیستند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان چهارشنبه 14 اسفند در گفت: با توجه به شیوع بیماری ویروس کرونا، انتشار این بیماری و حساسیت ایجادشده در شهفرایندان مبنی بر رعایت موازین بهداشتی این مهم نیز توسط متصدیان به ویژه در دستور کار تمامی نانوایی ها قرارگرفته است.

جلیل نصیری، با اشاره به اینکه طبق دستورالعمل یک نفر در نانوایی و برای کاهش ارتباطات فردی، عهده دار بسته بندی نان ها است، اضافه کرد از طرفی شهفرایندان نیز ملزم به پرداخت بهای نان از طریق دستگاه پوز هستند.

این مسئول ادامه داد: بر این اساس و برای رفاه حال شهفرایندان دستگاه پوز نیز در بدو ورود به واحد نانوایی قرار داده شده تا کمترین تماس بین مشتریان برقرار شود که این اقدامات در راستای پیشگیری از بیماری کرونا انجام گرفته است.

وی اظهار کرد: هم استانی ها برای خرید نان حتماً از دستکش استفاده کرده و در صورت عدم استفاده از کیسه نایلونی به همراه خود کیسه مخصوص به همراه داشته باشند تا آلودگی احتمالی ناشی از این نوع بیماری کاهش یابد و درواقع نان های به طور بسته بندی شده تحویل داده شود.

مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان ادامه داد: هر فردی صلاحیت انجام فعالیت در واحد نانوایی را ندارد، چراکه باید به لحاظ بهداشت فردی را رعایت کرده و کارت سلامت بهداشتی نیز از سوی اصناف را داشته باشد، در غیر این صورت مورد تائید نیست.

نصیری اضافه کرد: همکاری اتحادیه نانوایی، دستگاه های متولی و کارشناسان بهداشت محیط می تواند به عملیاتی شدن اقدامات اعلام شده در راستای پیشگیری از کرونا و سایر بیماری های مسری منتهی شود و این مهم باید موردتوجه قرار گیرد.

وی تولید نان های حجیم و راهکاری مناسب برای شرایط کنونی و کاهش آلودگی های ناشی از آن ذکر کرد و گفت: هرچند قیمت این نوع نان ها و نان های بسته بندی در مقایسه با نان های معمولی بیشتر است، اما به مراتب دورریز کمتری داشته و امکان کنترل و نظارت نیز در فرآیند تهیه نیز راحت تر است.

مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان ادامه داد: فرهنگ سازی در بین عموم برای استفاده از این نوع نان ها و از طرفی حمایت از واحدهای تولیدکننده نان های حجیم و بسته بندی شده، علاوه بر رونق و کسب وکار به ترویج بیشتر آن کمک می کند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون با شیوع بیماری کرونا، نظارت جدی بر فعالیت واحدهای نانوایی در خصوص به کارگیری دستورالعمل های اعلام شده انجام می گیرد، اظهار کرد: در شرایط عادی، کارشناسان بهداشت محیطی به صورت فصلی از شرایط نانوایی ها بازدید داشتند که هم اکنون این فرایند تشدید شده است.

نصیری گفت: هم اکنون 10 اکیپ بهداشت محیط استان به صورت صبح و بعدازاین ظهر علاوه بر واحدهای نانوایی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی نیز بازدید می کنند که در صورت وجود تخلفات، برخوردهای لازم انجام می گیرد.

گفتنی است در زمان حاضر 750 واحد نانوایی در سطح استان فعال است که از این تعداد 680 واحد آن در شهرستان زنجان واقع شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 38222

به "نانوایی های زنجان مجاز به دریافت وجه نقد از مشتریان نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نانوایی های زنجان مجاز به دریافت وجه نقد از مشتریان نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید