نشان های درجه یک هنری گیلان به 7 رسید

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان از دریافت نشان درجه یک هنری توسط اکبر اکسیر خبر داد و گفت: تاکنون هفت نفر از هنرمندان گیلانی در رشته های مختلف هنری اعم از سینما، تئاتر، موسیقی، شعر و خوشنویسی پیروز به دریافت نشان درجه یک هنری شده اند.

نشان های درجه یک هنری گیلان به 7 رسید

فیروز فاضلی در گفت وگو با خبرنگاران، از دریافت درجه یک هنری توسط اکبر اکسیر خبر داد و اظهار کرد: این شاعر گیلانی بنیانگذار شعر فرانو بوده که از سوی شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور پیروز به دریافت نشان درجه یک هنری شد.

وی نشان درجه یک هنری را معادل مدرک دکتری دانست و اضافه نمود: اکبر اکسیر پس از محمدحسین مهدوی(م.موید)، بنیانگذار شعر معنوی دومین شاعر گیلانی است که نشان درجه یک هنری را دریافت کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: تاکنون هفت نفر از هنرمندان گیلانی در رشته های مختلف هنری اعم از سینما، تئاتر، موسیقی، شعر و خوشنویسی پیروز به دریافت نشان درجه یک هنری شده اند.

فاضلی اضافه نمود: گواهینامه هنری هنرمندان توسط شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور، براساس تجربه و فعالیت تخصصی و حرفه ای هنرمندان و با تکیه بر توانایی های هنری آنان اعطا می شود.

به گزارش خبرنگاران، اکبر اکسیر متولد 1332 در آستارا، آموزگار بازنشسته زبان و ادبیات فارسی، گرافیست، طنزپرداز معاصر ایرانی و صاحب نظریه شعر فرانو است.

مجموعه شعرهای در سوگ سپیداران، بفرمایید بنشینید صندلی عزیز، زنبورهای عسل دیابت گرفته اند، پسته لال سکوت دندان شکن است، ملخ های حاصلخیز، مالاریا، ما کو تا اونا شیم و من هارا شورا هارا برخی از آثار اوست.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 20455

به "نشان های درجه یک هنری گیلان به 7 رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشان های درجه یک هنری گیلان به 7 رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید