نگاهی به تاریخچه تیراندازی با کمان ایران در ادوار گذشته یونیورسیاد، سهم ایران از 4 حضور یک مدال بود

به گزارش مهسان بلاگ، ملی پوشان تیراندازی با کمان ایران در چهار دوره حضور در رقابت های یونیورسیاد فقط پیروز به کسب یک مدال شده اند و امیدوارند در بازی های 2019 به میزبانی ناپل بتوانند یکبار دیگر همچون دوره گذشته به روی سکو بروند.

نگاهی به تاریخچه تیراندازی با کمان ایران در ادوار گذشته یونیورسیاد، سهم ایران از 4 حضور یک مدال بود

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، تیراندازی با کمان در سال 1996 در مسابقات یونیورسیاد به رسمیت شناخته شد. این رشته به صورت اختیاری در شش دوره بازی ها حضور داشت که چهار حضور آن مستمر و مربوط به دوره های اخیر بوده است. Fisu برای اولین بار در ناپل، تیراندازی با کمان را در لیست ورزش های اجباری یونیورسیاد قرار داد که این نشان دهنده رشد بزرگ این ورزش است.

در سی امین دوره یونیورسیاد در ناپل ایتالیا، تیراندازی با کمان در کنار تکواندو، والیبال و تیراندازی یکی از رشته هایی خواهد بود که ایران در آن نماینده خواهد داشت.

نگاهی به عملکرد تیراندازی با کمان ایران در ادوار گذشته مسابقات یونیورسیاد خالی از لطف نیست:

بلگراد 2009، اولین حضور تیراندازی با کمان بدون مدال

تیراندازی با کمان ایران در بیست وپنجمین دوره یونیورسیاد در بلگراد و در سال 2009 حضور داشت. در تیروکمان و در رشته کامپوند انفرادی حمزه نکویی یکی از دو کماندار ایران عملکرد خوبی داشت و تا جمع هشت نفر برتر مسابقات رسید، اما در این مرحله به قهرمان رقابت ها باخت و به نیمه نهایی نرسید و پنجم شد.

شنزن 2011 ، کامپوند در یک قدمی مدال

تیراندازی با کمان ایران در یونیورسیاد شنزن نیز در ریکرو و کامپوند نماینده داشت. مهتاب پارسامهر، ویدا حلیمیان و بهناز نیک روش در کامپوند بانوان به میدان رفتند که عنوان پنجمی حلیمیان در بخش انفرادی بهترین نتیجه بانوان بود. در بخش تیمی کامپوند نیز تیم کشورمان با شکست در مرحله دوم حذف شد.

تیم ریکرو بانوان نیز در این مسابقات با ترکیب ساره اسدی، فاطمه فراشی و زهرا شمس در نخستین مسابقه برابر اوکراین شکست خورد. در بخش انفرادی نیز بانوان در کسب مدال ناکام ماندند. اکرم شعبانی هدایت این تیم را بر عهده داشت.

در بخش کامپوند مردان حمزه نکویی، محمدعلی کریمی و علی کبیریان برای ایران به میدان رفتند، اما به مدال نرسیدند. مجید احمدی سرمربی این تیم بود.

میلاد وزیری، حمزه صفایی و عماد خلج گنجه نیز با هدایت مجید میررحیمی در یونیورسیاد شنزن حضور داشتند که عنوان پنجمی وزیری بهترین نتیجه کمانداران در این بخش بود. تیم ریکرو مردان نیز ششم شد.

در بخش میکس ریکرو هم میلاد وزیری و ساره اسدی در مرحله یک هشتم حذف شدند و تیم میکس کامپوند محمد علی کریمی و ویدا حلیمیان در حالی که در یک قدمی مدال قرار داشت، چهارم شد.

گوانگجو 2015 ، همچنان در انتظار مدال

حضور بعدی تیراندازی با کمان ایران در یونیورسیاد به بازی های 2015 در گوانگجوی کره جنوبی برمی شود. در این دوره ایران در رشته کامپوند شش ورزشکار را اعزام کرد. در این دوره از مسابقات تیم میکس ایران باز هم راهی دیدار رده بندی شد، اما پیروز به کسب مدال نشد تا تیراندازی با کمان همچنان در حسرت مدال یونیورسیاد باشد. سحر اسدی، پریسا براتچی، نفیسه رئیسی، آراز نوگل، آیدین غفوری و آرش عباسی کمانداران ایران در این مسابقات بودند که در سه بخش انفرادی، تیمی و میکس حضور داشتند. محمدعلی کریمی هدایت این تیم را بر عهده داشت.

چین تایپه 2017، طلسم شکسته شد

تیم تیروکمان کشورمان با ترکیب شش ورزشکار در ماده کامپوند در یونیورسیاد تایوان حاضر شد. سیدمحمد صابر حسینی هدایت کمانداران در این مسابقات را بر عهده داشت. در یونیورسیاد 2017 تیم کامپوند مردان به یک نشان نقره دست یافت. این مدال، نخستین مدال تیراندازی با کمان در ادوار یونیورسیاد بود. تیم مردان کشورمان با برتری برابر آلمان و ترکیه راهی نیمه نهایی شد و با شکست تیم کره جنوبی فینالیست شد. کمانداران کشورمان با شکست برابر روسیه به مدال نقره دست یافتند.

نتایج کمانداران در دوره گذشته یونیورسیاد به شرح زیر است:

افسانه شفیعی - جایگاه هفدهم

فرشته قربانی - جایگاه نهم

شیوا بختیاری - جایگاه سی وسوم

میلاد رشیدی - جایگاه هفدهم

امید طاهری - جایگاه هفدهم

یاسر عمویی - جایگاه نهم

تیم بانوان - جایگاه پنجم

تیم مردان - مدال نقره

تیم میکس - جایگاه هفتم

ناپل ایتالیا 2019، تلاش کمانداران برای خوش رنگ کردن مدال چین تایپه

در سی امین دوره یونیورسیاد در ناپل ایتالیا رقابت ها به صورت فردی و تیمی (مردان، زنان و میکس) و در رشته ریکرو و کامپوند برگزار می شود، اما ایران مانند دو دوره گذشته تنها در ماده کامپوند حضور خواهد داشت.

محمدصالح پالیزبان، کیارش فرزان، سوگند حداد و بهاره رضایی ترکیب نهایی تیم کامپوند در این مسابقات هستند. مجید احمدی نیز هدایت این تیم را بر عهده خواهد داشت.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 11468

به "نگاهی به تاریخچه تیراندازی با کمان ایران در ادوار گذشته یونیورسیاد، سهم ایران از 4 حضور یک مدال بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به تاریخچه تیراندازی با کمان ایران در ادوار گذشته یونیورسیاد، سهم ایران از 4 حضور یک مدال بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید