هتل صخره ای کندوان؛تجربه ای متفاوت در کوهستان

به گزارش مهسان بلاگ، ساخت هتل بین المللی صخره ای لاله کندوان در این روستا شرایط مناسبی را برای اقامت گردشگران فراهم نموده است.

هتل صخره ای کندوان؛تجربه ای متفاوت در کوهستان

1. کندوان یکی از روستای های کهن ایران در دامنه رشته کوه سهند است. خانه های این روستا به شکل کندوی عسل در دل کوه ساخته شده اند.

2. به نظر باستان شناس انگلیسی، دیوید روال، قدمت کندوان به دوران غارنشینی باز می گردد. معماری کندوان بر مهارت ایرانیان در دوران مادها گواهی دارد.

3. واژه کندوان از لفظ کندو آمده و به نوع معماری خانه ای این روستا بر می گردد. فرم اولیه این صخره های کله قندی بر اثر فوران آتش فشان کوه سهند ایجاد شده است.

4. زندگی ساکنان کندوان در قالب بافت قدیمی امری استثنایی در دنیا به شمار می رود. گرچه در بعضی مناطق نزدیک روستا نیز خانه های جدید بنا شده است. در حال حاضر 100 خانوار و حدود 700 نفر ساکن این روستای شگفت انگیز و استثنایی هستند.

5. هتل بین المللی لاله کندوان، اقامت گاه مسافران این منطقه است. هتلی که به باور سازندگان آن در میان هتل های صخره ای دنیا قابل توجه است.

6. هتل لاله کندوان 16 اتاق دارد که همگی در درون صخره ها ساخته شده اند. ظرفیت این هتل نیز در حدود 42 نفر است. گرمایش اتاق ها در زمستان به وسیله کف صورت می گیرد. بعضی از اتاق ها دارای جکوزی هستند. این هتل همچنین رستوران، پارکینگ، ماهواره و کافی نت دارد.

7. هتل کندوان

8. داخل هتل

9. هتل صخره ای کندوان حالتی لوکس و شاعرانه دارد.

10. در سفر به این منطقه می گردد صنایع دستی، ادویه و ترشی جات و غذاهای محلی خریداری کرد.

11. به نظر می رسد کندوان تنها روستای صخره ای دنیا است که مردم همچنان در ان سکونت دارند.

12. اتاق به وسیله سیستم حرارتی کف در زمستان به خوبی گرم است.

13. غذاهای سنتی رستوران بسیار عالی است.

14. اتاق خواب

15. بعضی از کسانی که در هتل اقامت داشته اند می گویند که به علت بنا شدن در دل صخره ها، برای رسیدن به محل هتل و همینطور رفت و آمد در روستا به آمادگی جسمانی خوبی احتیاج است.

16. یک گردشگر دیگر می گوید که برایش جالب توجه است که اتاق های هتل همه با دست و در طول یک سال و نیم در دل صخره ها کنده شده اند.

17. هتل حمام آب گرم طبیعی دارد.

18. هتل کندوان

19. این منطقه حتما ارزش دیدن دارد.

20. یک زوج ایتالیایی که در هتل اقامت داشته اند می گویند که اتاق ها بسیار لوکس است و برخورد کارکنان نیز محبت آمیز. این مسافران هم مانند بسیار دیگر فضای هتل را عاشقانه یافته اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: گردشبان
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 42946

به "هتل صخره ای کندوان؛تجربه ای متفاوت در کوهستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هتل صخره ای کندوان؛تجربه ای متفاوت در کوهستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید