هشدار به نانوایی های متخلف شاهرود

به گزارش مهسان بلاگ، فرماندار شهرستان شاهرود گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، با نانوایی هایی که نکات بهداشتی را رعایت نکنند برخورد جدی می گردد و در بعضی موارد نیز تعطیلی و نصب پلاکارد در انتظار آنها خواهد بود.

هشدار به نانوایی های متخلف شاهرود

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، نادر فخری شامگاه سه شنبه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا که با حضور امامان آدینه شاهرود و بسطام و اعضای شورای تامین برگزار شددر دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، اظهار کرد: نظارت بر نانوایی ها با حضور گروه هایی از اداره صنعت، معدن و تجارت بیشتر شده، اما احتیاجمند ورود جدی تر بازرسان مرکز بهداشت است، چرا که بسیاری از نانوایی های شاهرود حداقل های بهداشتی را هم رعایت نمی نمایند.

وی همچنین با اشاره به تعهد، کارآمدی و عملکرد خوب دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در مورد مبارزه با بیماری کرونا یادآور شد: در زمان شیوع آنفلوآنزا نیز با عملکرد صحیح این دانشگاه، حتی یک مورد فوتی نداشتیم.

معاون استاندار سمنان بر ضرورت توجه بیش از پیش مردم شهرستان به پیشگیری، خودمراقبتی و بهداشت عمومی تأکید کرد و گفت: بعضی از شهروندان هنوز باور نکرده اند باید در منزل بمانند و از حضور در مکان های عمومی و شلوغ اجتناب نمایند. از این رو باید بیشتر به مردم آگاهی داد؛ البته به گونه ای که سبب نگرانی و دلخوری آنان نگردد.

فخری همچنین دعوت مردم به پیشگیری و خودمراقبتی بیشتر را از امامان آدینه شهرستان شاهرود خواهان شد.

وی با اشاره به خرید 15 هزار لیتر مواد ضدعفونی نماینده توسط شهرداری شاهرود ابراز کرد: شهرداران 6 شهر شهرستان و همکاران آنها به صورت شبانه روزی زحمت می کشند تا مکان های عمومی و پررفت و آمد را ضدعفونی نمایند.

فرماندار شهرستان شاهرود با بیان اینکه یاری به گندزدایی شرق استان به ارتش واگذار شده است افزود: شهرداران می توانند در این زمینه از یاری های ارتش استفاده نمایند.

فخری از شروع فراوری مواد ضدعفونی نماینده در یکی از کارخانه های شاهرود از روز گذشته اطلاع داد و افزود: این واحد فراوریی تا زمانی که مواد مورد احتیاج شهرستان و استان را تأمین نکند اجازه ارسال آنها را به خارج از استان نخواهد داشت.

وی به بهداشت روستاها نیز اشاره نمود و گفت: دهیاران موظفند ضمن ضدعفونی کردن مساجد و مکان های عمومی، بنرهایی برای آگاهی بخشی به مردم در روستاها نصب نمایند و هر فردی نیز که از شهر وارد روستا می گردد باید اطلاعات خود را به خانه بهداشت روستا ارائه کند تا بر سلامت آنها نظارت گردد.

در این نشست، همچنین مصوب شد برای پیشگیری از سرعت شیوع ویروس کرونا تمامی قهوه خانه ها، قلیان سراها، کافی شاپ ها، اقامتگاه های بوم گردی شهرستان شاهرود تا اطلاع ثانوی تعطیل و از برگزاری مراسم ترحیم و عروسی جلوگیری گردد.

بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تا روز سه شنبه بیش از 230 مورد مراجعه سرپایی با علائم عفونت های حاد تنفسی به اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود اجرا شده که 159 تن از آنان بستری شده اند.

رعایت بهداشت تنفسی، نظافت و بهداشت فردی و پرهیز از حضور در تجمعات از راه های خودمراقبتی در برابر ویروس کرونا اعلام شده است.

تا به امروز یک خانم 67ساله و یک بانوی 73ساله که سابقه بیماری زمینه ای قلبی ، فشار خون بالا و دیابت داشتند، بر اثر کرونا در این شهرستان جان باخته اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 38123

به "هشدار به نانوایی های متخلف شاهرود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار به نانوایی های متخلف شاهرود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید