هشدار وزیر خارجه آلمان: دیگر خبری از یخ در قطب شمال نیست!

به گزارش مهسان بلاگ، هایکو ماس در بازدید از پارک ملی سیرمیلیک کانادا در نزدیکی قطب شمال گفت تغییرات آب و هوایی در قطب شمال به وضوح قابل مشاهده است؛ دیگر در آن جا خبری از یخ نیست.

هشدار وزیر خارجه آلمان: دیگر خبری از یخ در قطب شمال نیست!

به گزارش ، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان با هدف بررسی تغییرات آب و هوایی از پارک ملی سیرمیلیک کانادا در منطقه شمالگان این کشور در نزدیکی قطب شمال بازدید کرد.

وزیر امور خارجه آلمان در این بازدید گفت: ما در بخشی از کانادا یعنی منطقه شمالگان قرار داریم که مساله تغییرات آب و هوایی تنها یک موضوع تئوریک نیست بلکه شما این تغییرات آب و هوایی را به وضوح می توانید در اینجا مشاهده کنید. دیگر در اینجا خبری از یخ نیست.

وی اضافه کرد: در اینجا ما متوجه می شویم که این مساله تاکنون چه تاثیراتی بر این منطقه داشته است و این که چنانچه همه ما رفتارهایمان را در خصوص مساله تغییرات آب و هوایی تغییر ندهیم، چه پیامد هایی را باید انتظار بکشیم. این ها همان مباحثی هستند که ما در اروپا نیز به آن ها توجه داریم و بنابراین از اهمیت بسزایی برخوردارند.

وی اضافه کرد :ذکر این نکته ضروری است که هم اینک تاثیرات تغییرات آب و هوایی چنان است که بسیاری از انسان ها را با مسائل فوق العاده ای روبرو کرده است. منظورم مسائلی است که بزرگتر از آنچه هستند که پیشتر تصورش را می توانستیم بکنیم.

هایکو ماس در گفتگویی دیگر در منطقه شمالگان کانادا گفت: واقعا مساله تغییرات آب و هوایی، موضوعی قابل ملاحظه است؛ همان موضوعی که در آلمان، در اروپا و در بسیاری از نقاط جهان به طور بحث برانگیزی در خصوصش صحبت می شود، اما ما اینجا شاهدش هستیم و داریم آن را می بینیم؛ جایی که تا پیش از این، مملو از یخ بوده است، اما حالا نیست و فقط آب است.

هایکو ماس گفت: با آمدن به اینجاست که در می یابیم مساله تغییرات آب و هوایی یعنی چه؟ تاثیر این تغییرات بر مردمی که در اینجا زندگی می کنند، بسیار متاثرکننده است، اما به طور حتم این تاثر و تالم تنها متوجه ساکنان این مناطق نیست. در این میان، این را نیز می دانیم که مساله تغییرات آب و هوایی که در منطقه شمالگان رخ داده است، یکی از دلایل اوضاع فوق العاده آب و هوایی است که امروز با آن مواجهیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 14671

به "هشدار وزیر خارجه آلمان: دیگر خبری از یخ در قطب شمال نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار وزیر خارجه آلمان: دیگر خبری از یخ در قطب شمال نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید