هلگا اشمید: کشورهای غیراروپایی هم به اینستکس خواهند پیوست

به گزارش مهسان بلاگ، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه پیشرفت هایی در جهت اجرایی شدن ساز و کار اینستکس حاصل شده، گفت کشورهای غیراروپایی نیز به این ساز و کار ملحق می شوند.

هلگا اشمید: کشورهای غیراروپایی هم به اینستکس خواهند پیوست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنج شنبه گفت روند اجرایی شدن ساز و کار مبادله ای موسوم به اینستکس، پیشرفت هایی نموده است.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، اشمید گفت علاوه بر 10 کشور اتحادیه اروپا که پیش از این برای استفاده از این ساز و کار اعلام آمادگی نموده بودند، اکنون ما هفت دولت عضو دیگر داریم که اعلام نموده اند که یا به عنوان سهامدار به اینستکس می پیوندند، یا از آن استفاده می نمایند.

وی اضافه نمود: بر اساس مشورت هایی که هفته گذشته داشته ام، می توانم این را به شما بگویم که دولت های غیر عضو اتحادیه اروپا هم [به اینستکس] ملحق خواهند شد.

اتحادیه اروپا سال جاری بعد از ماه ها وعده برای همکاری با ایران جهت مقابله با تحریم های یکجانبه آمریکا، از ساز و کاری رونمایی کرد که دستکم در مراحل نخست صرفا برای تسهیل غذا و دارو به ایران، طراحی شده است. جمهوری اسلامی ایران تأکید نموده است که اگر کشورهای غیراروپایی نتوانند از این ساز و کار استفاده نمایند و در ضمن درآمد نفتی ایران تحت شمول آن نباشد، این مکانیزم ناکارآمد است.

ص

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 12162

به "هلگا اشمید: کشورهای غیراروپایی هم به اینستکس خواهند پیوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هلگا اشمید: کشورهای غیراروپایی هم به اینستکس خواهند پیوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید