وقوع بیشتر آتش سوزی جنگلهای کردستان در روزهای پایانی هفته

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: طبق آنالیز های به عمل آمده غالب حریق های حادث شده در جنگل ها و مراتع استان در خارج از ساعات کاری اداری و روزهای پایانی هفته و ایام تعطیلات اتفاق می افتد،

وقوع بیشتر آتش سوزی جنگلهای کردستان در روزهای پایانی هفته

سعدی نقشبندی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن گرمای بی سابقه، خشکی هوا، رویش گسترده پوشش گیاهی و حجم قابل توجه علفی و خشک آن در عرصه های منابع طبیعی رعایت موارد ایمنی در راستای پیشگیری از آتش سوزی در جنگل ها و مراتع از سوی همگان لازم است.

وی تاکید نمود: از آن جایی که بعد از ظهرها وزش باد شدت یافته در این زمان به هیچ عنوان آتش روشن ننمایند و در صورتی که مجبور به روشن کردن آتش هستند حتماً با رعایت فاصله از درختان اطراف محل، آتش را از گیاهان علوفه ای خشک شده دور نموده و پس از اطمینان از خاموش شدن آتش، محل را ترک نمایند.

نقشبندی اعلام کرد: شهرداری ها و دهیاران از آتش زدن زباله ها خودداری نموده و در صورت اقدام به این کار با رعایت اقدامات ایمنی، پوشش گیاهی اطراف سایت زباله را به عرض 10 متر از علوفه و گیاهان خشک پاک نمایند.

وی عنوان نمود: دامداران، کشاورزان، گردشگران و تمام کسانی که در محیط های طبیعی برای تفریح حضور دارند از روشن کردن آتش در طبیعت به خصوص مناطق حساس جنگلی و مرتعی جدا خودداری نمایند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان، با اشاره به اقدام اشتباه بعضی از کشاورزان در آتش زدن بقایای گیاهان در مزارع، ذکر کرد: آتش زدن درختان جنگلی بوته ها، بقایای گیاهی در مزارع و باغات برابر قانون جرم محسوب می گردد.

نقشبندی اعلام کرد: اشیای شیشه ای و پلاستیکی در طبیعت در هنگام تابش نور خورشید به حالت ذره بین عمل نموده و موجب آتش سوزی شده لذا با جمع آوری زباله های شیشه ای و پلاستیکی احتمال به وجود آمدن حریق را کم کنیم.

وی از دهیاران، اعضای شورای اسلامی شهر و روستا، بهره برداران و ساکنین محلی درخواست کرد: به محض مشاهده حریق با تماس با تلفن 1504 همکاران کشیک شبانه روزی اطفاء حریق را آگاه نمایند و تا زمان رسیدن گشت های اطفای حریق منابع طبیعی با توجه به بعد مسافت منطقه، با رعایت نکات ایمنی اقدامات اولیه از طریق خاک و آب، آتش را خاموش نموده و زغال حاصل از آتش را هم از بین ببرند.

وی ضمن اینکه سامانه تلفنی 1504 یگان حفاظت منابع طبیعی آماده دریافت گزارشات مردمی در زمینه هرگونه تخریب، تصرف، و حریق احتمالی در عرصه های منابع طبیعی است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 12632

به "وقوع بیشتر آتش سوزی جنگلهای کردستان در روزهای پایانی هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقوع بیشتر آتش سوزی جنگلهای کردستان در روزهای پایانی هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید