انتها مرحله چهارم عملیات مرمت سقف ایوان ستوندار کاخ چهلستون اصفهان

به گزارش مهسان بلاگ، مدیر پایگاه جهانی کاخ چهلستون از سرانجام مرحله چهارم عملیات مرمت سقف ایوان ستوندار این بنای تاریخی اطلاع داد.

انتها مرحله چهارم عملیات مرمت سقف ایوان ستوندار کاخ چهلستون اصفهان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، عاصفه بدر مدیر پایگاه جهانی کاخ چهلستون با اعلام این مطلب اضافه کرد: با توجه به شروع عملیات مرمت ایوان ستوندار مجموعه جهانی کاخ چهلستون به عنوان بزرگترین سازه چوبی بناهای تاریخی کشور، امروز چهارمین مرحله از عملیات مرمت این ایوان تاریخی به اتمام رسید.

او در رابطه با جزئیات این مرحله از عملیات مرمت ایوان ستوندار کاخ مطرح کرد: مرحله چهارم عملیات مرمت ایوان ستوندار، شامل: تزریق، لایه چسبانی و موزون سازی رنگ، سقف ایوان ستوندار بوده که همانند مرحله سوم شامل: پاکسازی فیزیکی و شیمیائی در دو مرحله تثبیت و پوسته چسبانی لایه های تزئینی بوده صورت گرفته است.

بدر اضافه کرد: در مرحله چهارم، عملیات به دلیل اینکه تزئینات سقف ایوان نزدیک به یکصد سال مرمت نشده بود در 5 بخش انجام شد، همچنین در این مرحله کوشش شد تا بعضی داغ آبهائی نیز که از نزدیک به یکصد سال قبل تا کنون بر روی سقف به دلیل نفوذ آب باران ایجاد شده و سطح تزئینات نفیس چوبی را مخدوش نموده بود با استفاده از موارد آزمایشگاهی برداشته گردد.

مدیر پایگاه جهانی کاخ چهلستون توضیح داد: مرحله چهارم در مساحتی بالغ بر 120 متر مربع از مجموع 700 متر مربع مساحت ایوان ستوندار مجموعه جهانی کاخ چهلستون و در مدت 4 ماه به اتمام رسید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 14803

به "انتها مرحله چهارم عملیات مرمت سقف ایوان ستوندار کاخ چهلستون اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها مرحله چهارم عملیات مرمت سقف ایوان ستوندار کاخ چهلستون اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید