چرا گوشی های سری Huawei Mate را باید سری خلاقیت و نوآوری بدانیم

به گزارش مهسان بلاگ، شرکت های بزرگ برای نظم دادن و ایجاد زیربرندها و نشان های تجاری معمولاً اقدام به عرضه محصولات خود در چند سری و با نام های گروهی متفاوت می نمایند.

چرا گوشی های سری Huawei Mate را باید سری خلاقیت و نوآوری بدانیم

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام هوآوی، در این مطلب قصد داریم آنالیز کنیم گوشی های سری Mate هوآوی چه ویژگی هایی دارند و چرا این شرکت همواره اولین ها را با این سری جذاب معرفی می نماید.

هوآوی یکی از بزرگترین شرکت های فراوریکننده گوشی هوشمند در جهانست و دسته بندی های مختلفی برای گوشی های خود دارد.

در این میان سری Mate را باید سری ویژه هوآوی برای عرضه نوآوری ها دانست.

اگرچه هوآوی اولین گوشی خود از سری Mate را در سال 2013 و با نام Huawei Ascend Mate معرفی نموده ولی با گذشت حدود شش سال، شاهد رونمایی از 10 گروه متفاوت از مدل های مختلف این گوشی بوده ایم که در همه آنها کوشش شده تا نسبت به دو گروه دیگر فزونی ایجاد گردد؛ گروه اول محصولات خود شرکت در سری Mate سال گذشته هستند و گروه دوم پرچمداران دیگر شرکت ها.

در ادامه به آنالیز چند نمونه از نوآوری هایی خواهیم پرداخت که برای اولین بار با سری Mate در اختیار کاربران نهاده شد.

فیلمبرداری صحنه آهسته با Huawei Mate 8

تا پیش از عرضه این گوشی محصولات هوآوی هیچ گاه به قابلیت فیلمبرداری با نرخ فریم بالا نبودند. فیلمبرداری با نرخ فریم بالا در واقع به دستگاه یاری خواهد نمود که با توجه به در دست داشتن فریم های بیشتری از یک سکانس در یک بازه زمانی معین، بتواند نرخ گذر هر فریم را تغییر دهد.

فیلمبرداری 4K در Huawei Mate 9

تا پیش از عرضه گوشی هوآوی Mate 9 هیچ گوشی از شرکت هوآوی توانایی فیلمبرداری با رزولوشن بالاتر 1080p را نداشت. در واقع توانایی بالای چیپست پردازشی Kirin 960 به این گوشی یاری کرد تا بتواند محتویات تصویری را با سرعت بالاتری مورد پردازش قرار دهد.

دوربین دوگانه و زوم بدون افت کیفیت با Huawei Mate 9

این گوشی را می توان از اولین محصولاتی دانست که در آنها از دو سنسور برای تشکیل ماژول دوربین پشت دستگاه استفاده شده بود.

شروع همکاری با برندهای معروف مانند Leica و Porsche Design

هوآوی برای اولین بار در سال 2016 بود که همکاری بسیار جذابی را با دو کمپانی لایکا و پورشه دیزاین و با معرفی سری میت 9 ترتیب داد. در بحث دوربین، همکاری با لایکا باعث شد کیفیت دوربین های این شرکت به نحو قابل توجهی افزایش یابد.

واحد پردازش عصبی یا NPU با هوآوی Mate 10

استفاده از هوش مصنوعی هر روز در زندگی ما نقش پررنگ تری به خود می گیرد و در این راه وجود پردازشگرهای مخصوص هوش مصنوعی می تواند راهکاری بسیار مناسب برای افزایش عملکرد این سیستم ها باشد.

قابلیت GPU Turbo

چند ماه بعد از معرفی گوشی های سری Huawei Mate 10 هوآوی برای اولین بار قابلیت بسیار جذاب GPU Turbo را برای دستگاه های خود عرضه کرد. این قابلیت که اولین بار با یک بروزرسانی نرم افزاری روی گوشی های سری Mate 10 مورد استفاده نهاده شد، می تواند با پیش بارگذاری فریم ها در یک محتوای گرافیکی مانند بازی، به افزایش قابل توجه نرخ فریم یاری کند

قابلیت Easy Projection

تبدیل کردن یک گوشی هوشمند به رایانه رومیزی که بتواند محتوای خود را روی صفحه نمایش بزرگتری انعکاس دهد، رویایی بوده که همواره بسیاری از کاربران را به سمت خود جذب می کرد.

استفاده از ماژول دوربین سه گانه مربعی با Mate 20 Pro

در حالی که شرکت های بزرگ در کشاکش استفاده از یک یا دو سنسور دوربین روی گوشی های هوشمند خود بودند، هوآوی در سال گذشته با معرفی گوشی Huawei Mate 20 Pro به یک باره از سه دوربین و آن هم با رزولوشن بسیار جذاب 40 مگاپیکسلی (برای سنسور اصلی) در پشت دستگاه خود استفاده کرد.

اولین پیاده سازی عملی ارتباط 5G با گوشی Huawei Mate 20 X 5G

از سال 2018 بود که زمزمه فراوری گوشی های هوشمند با فناوری نسل پنجم مخابراتی افزایش پیدا کرد و هوآوی که خود یکی از بزرگترین فراوریکنندگان تجهیزات مخابراتی 5G در جهانست با فراوری گوشی Huawei Mate 20 X 5G راه را برای جای دادن مودم های 5G در داخل گوشی های هوشمند تجاری با فراوری انبوه باز کرد.

سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر با Huawei Mate 20 Pro

یکی دیگر از نوآوری هایی که هواوی در گوشی های هوشمند سری Mate با Mate 20 Pro صورت داد، استفاده از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر به صورت عمومی بود. با معرفی Huawei Mate 20 Pro این سنسور به صورت بسیار کاربردی و با بهترین عملکرد وارد جهانی پرچمداران شد.

اولین گوشی تاشو 5G جهان با Huawei Mate X

یکی دیگر از ترندهای مهم سال گذشته در جهانی فناوری گوشی های هوشمند، گوشی های تاشو بوده اند؛ این قابلیت جذاب اضافه کردن یک مودم 5G به این گوشی بود که نشان داد هوآوی توجه ویژه ای به استفاده از آخرین فناوری ها در جهانی گوشی های هوشمند دارد.

قابلیت شارژ بی سیم معکوس

شارژ بی سیم قابلیتی بسیار جذاب است؛ ولی به دلایل مختلف مانند سرعت پایین تا به امروز چندان کاربردی نشده است. هوآوی برای اولین بار به شارژ بی سیم از زاویه ای جدید نگاه کرد و در Huawei Mate 20 امکانی را فراهم کرد که به جای اینکه گوشی را با شارژر بی سیم شارژ کنیم، بتوان از آن به عنوان یک منبع شارژ استفاده کرد و به عبارت دیگر شارژ خود را برای دیگر دستگاه ها به اشتراک گذاشت.

ریچارد یو، مدیرعامل هوآوی در ماه مارس امسال با انتشار یک پست در حساب شبکه اجتماعی خود اعلام نمود که میزان فروش گوشی های سری Mate 20 به 10 میلیون دستگاه رسیده است.

هوآوی به طور رسمی در رویداد روز پنجشنبه 28 شهریورماه 98 از گوشی های جدید خود در سری Mate 30 و بعضی محصولات و خدمات دیگر رونمایی می نماید.

انتهای رپرتاژ آگهی

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 17447

به "چرا گوشی های سری Huawei Mate را باید سری خلاقیت و نوآوری بدانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا گوشی های سری Huawei Mate را باید سری خلاقیت و نوآوری بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید