چطور چیکن استراگانف درست کنیم؟

به گزارش مهسان بلاگ، پیش از این را آموزش داده بودیم. اما در این قسمت از خبرنگاران مگ می خواهیم طرز تهیه چیکن استراگانف را به شما یاد بدهیم که به همان اندازه خوشمزه و پرطرفدار است. بسیاری از افراد، از جمله کسانی که گوشت قرمز نمی خورند، چیکن استراگانف را بیشتر از بیف استراگانف دوست دارند. معمولا این غذا را به تنهایی و به صورت خوراک سرو می نمایند، اما در ایران چیکن استراگانف با پاستا و برنج هم سرو می گردد که بیشتر با سلیقه ایرانی ها سازگاری دارد.

چطور چیکن استراگانف درست کنیم؟

بیف استراگانف و چیکن استراگانف از غذاهای خوشمزه روسی هستند که به بسیاری از کشورهای دنیا راه پیدا نموده اند. بیف استراگانف اولین بار در قرن 19 میلادی در کتابی به نام هدیه ای برای زنان جوان خانه دار معرفی گردید. دستور پخت این غذا با گذشت زمان و نسبت به جغرافیای هر منطقه تغییراتی نموده تا به شکل امروزی رسیده است.

همانطور که از اسم آن ها پیداست بیف استراگانف با گوشت گوساله و چیکن استراگانف با گوشت مرغ تهیه می گردد. هر دو غذا طعم خامه ای و لذیذی دارند و در کنارشان چیپس یا سیب زمینی سرخ شده سرو می گردد.

مواد لازم برای چیکن استراگانف

  • سینه یا فیله مرغ خرد شده: 500 گرم
  • قارچ: 400 گرم
  • سیب زمینی رنده شده یا خلالی ریز: 2 عدد
  • شیر: 2 پیمانه
  • کره: 100 گرم
  • خامه: 200 گرم
  • پیاز متوسط: 1 عدد
  • سیر: 3 حبه
  • آرد: 2 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه چیکن استراگانف

1.

برای آغاز قارچ ها را به صورت حلقه ای برش بزنید. دقت کنید که قطر برش ها خیلی نازک نباشند.

2.

قارچ ها را با کمی کره و روغن در تابه تفت دهید تا جایی که آب آن ها تبخیر گردد و کمی سرخ شوند. از 100 گرم کره 40 گرم را برای تهیه کردن سس بشامل کنار بگذارید و مابقی را برای سرخ کردن قارچ ها، پیاز و مرغ بهره ببرید.

3.

فیله یا سینه مرغ را به صورت نواری یا به فرم دلخواه برش بزنید و سپس در همان تابه ای که قارچ ها را در آن سرخ کردید با کمی کره و روغن و با حرارت بالا تفت دهید. دقت کنید که مرغ ها نباید آب بیندازند. بعد از چند دقیقه که مرغ ها تفت خوردند نمک و فلفل را به آن ها اضافه و آن ها را از تابه خارج کنید.

4.

برای تهیه کردن سس بشامل، آرد را همراه 40 گرم کره روی حرارت کم تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته گردد اما رنگ آن تغییری نکند.

5.

شیر گرم را کم کم به مخلوط کره و آرد اضافه کنید و با همزن دستی به صورت مداوم هم بزنید تا آرد گلوله نگردد و مخلوط غلظتی مانند فرنی پیدا کند. سپس نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید تا مزه دار گردد.

6.

در یک تابه بزرگ پیاز را با کره و روغن تفت دهید و سیر له شده را به آن اضافه کنید.

7.

بعد از کمی تفت خوردن و بلند شدن عطر سیر، مرغ، قارچ و سس بشامل را به آن اضافه و همه مواد را با هم مخلوط کنید.

8.

در آخر شعله گاز را خاموش، خامه را به غذا اضافه و نمک و فلفل آن را تنظیم کنید.

سیب زمینی های خلال شده را بشویید، خشک کنید و در روغن داغ شده بریزید تا به صورت غوطه ور سرخ شوند. پس از سرخ شدن، سیب زمینی ها را روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافه آن ها گرفته گردد. در نهایت سیب زمینی را با جعفری خردشده کنار چیکن استراگانف سرو کنید.

دستور پخت و عکس: مریم ابراهیمی

چطور لازانیای گوشت درست کنیم؟

چطور پنه آلفردو با مرغ و قارچ درست کنیم؟

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 37841

به "چطور چیکن استراگانف درست کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور چیکن استراگانف درست کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید