چه طور می توانیم حیوان خانگی مان را با هواپیما با خود ببریم؟

به گزارش مهسان بلاگ، اگر حیوان خانگی داشته باشید به احتمال زیاد یکی از دغدغه های شما نیز این است که در هنگام مسافرت باید با آن ها چه کنید؛ بدون شک دوست ندارید حیوان خانگی خود را تنها در خانه به حال خود رها کنید و تمام مدت سفر به فکرش باشید.

چه طور می توانیم حیوان خانگی مان را با هواپیما با خود ببریم؟

بنابراین تصمیم می گیرید او را نیز در سفرتان با خود همراه کنید. اما چنان چه قصد دارید از وسایل حمل ونقل عمومی نظیر هواپیما برای این کار استفاده کنید بهتر است پیش از اقدام به تهیه بلیط هواپیما، با شرایط و قوانین جابجایی حیوانات آشنا شوید.

آیا می توانیم حیوان خانگی خود را سوار هواپیما کنیم؟

بسیاری از شرکت های هواپیمایی امکان جابجایی حیوان خانگی را برای مسافران فراهم کرده اند. هرچند باید به خاطر داشته باشید که ورود حیوانات به داخل کابین هواپیماهای ایران ممنوع است. در هنگام خرید بلیط هواپیمای علی بابا می توانید برای حیوان خود، جا رزرو کرده یا او را به بخش حمل بار بسپارید؛ البته این مورد، به تأیید هواپیمایی مربوطه بستگی دارد. این نکته را در نظر داشته باشید که شرکت های هواپیمایی مختلف، با توجه به مقررات کشورهای مبدأ و مقصد و نوع هواپیماهای خود، دارای قوانین مختلفی در مورد حمل حیوانات هستند که می توانید از طریق تماس تلفنی یا مراجعه به سایت اینترنتی آن ها از این قوانین و مقررات مطلع شوید.

ایرلاین ها اغلب به دو روش، حیوانات خانگی را جابجا می کنند:

1) به شکل همراه که در این صورت می توانید او را در پایانه مسافری تحویل داده و پس از رسیدن به مقصد در سالن دریافت بار فرودگاه تحویل بگیرید.

2) به شکل غیرهمراه یا کارگو که در این حالت، خودتان در پرواز حضور ندارید. بنابراین باید حیوان را به پایانه باربری تحویل دهید و در بارنامه نیز نام و مشخصات کامل فرستنده و تحویل گیرنده در فرودگاه مقصد را ذکر کنید.

لازم به ذکر است که ورود حیوانات خانگی به کشورهای انگلستان، امارات متحده عربی، عمان، قطر و بحرین فقط از طریق کارگو و پایانه های باربری امکان پذیر است.

هزینه حمل حیوانات خانگی با هواپیما چقدر است؟

این هزینه بر اساس وزن حیوان و وزن قفس، محاسبه شده و در مبلغ اضافه بار منظور می شود و حتی اگر شما بار دیگری نداشته باشید باید مبلغ اضافه بار را به دلیل حمل حیوان خود بپردازید. برای پرندگان خانگی، وزن پرنده به اضافه وزن قفس در عدد 4 ضرب می شود تا هزینه به دست آید. در مورد حیوانات خانگی و اهلی نیز وزن آن ها به همراه قفس شان در عدد 2 ضرب می شود.

به چه مدارکی برای حمل حیوانات با هواپیما نیاز داریم؟

مدارکی که برای پذیرش حیوان خانگی خود در فرودگاه مبدأ نیاز دارید عبارتند از:

1) شناسنامه یا گذرنامه حیوان و مدارک مربوط به واکسیناسیون،

2) برگه پرداخت کرایه حمل،

3) فرم مخصوص مربوط به اطلاعات موجود زنده که باید تکمیل کنید.

4) گواهی معتبر بهداشتی بین المللی صادر شده از دامپزشکی کشور مبدأ که مورد تأیید کتبی قرنطینه دامپزشکی فرودگاه قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که دریافت گواهی بین المللی برای حمل حیوان، فقط در پروازهای خارجی ضروری بوده و در مسیرهای داخلی، الزامی نیست. همچنین در برخی کشورها به مدارک بیشتری نظیر میکروچیپ و آزمایش تیتر هاری نیاز دارید که 30 روز پس از تزریق واکسن هاری انجام می شود.

شرایط پذیرش حیوانات خانگی در فرودگاه چیست؟

1) شما باید 24 ساعت قبل از سفر با فرودگاه مبدأ تماس بگیرید تا از مسائل احتمالی، اطلاع پیدا کنید.

2) زمانی بلیط هواپیما را می خرید، کد AVIH یا سرویس حمل موجود زنده را برای حیوان خانگی خود دریافت کنید.

3) حضور شما دو ساعت و نیم پیش از پرواز خارجی و حدود یک ساعت و نیم پیش از پرواز داخلی در فرودگاه برای انجام امور پذیرش حیوان و تحویل به قسمت باربری، ضروری است.

4) اگر بچه سگ یا گربه به همراه دارید سن آن ها باید حداقل 10 هفته باشد. البته در برخی کشورها حداقل سن، 12 هفته در نظر گرفته شده است.

5) مطابق قوانین سازمان دامپزشکی ایران، هر مسافر فقط می تواند 2 قلاده سگ یا گربه و 10 قطعه پرنده تزئینی، حمل کند.

6) چند ساعت پیش از پرواز، غذای سبک به حیوان خود بدهید تا در طول پرواز، دچار ناراحتی نشود.

7) اگر پرواز شما طولانی مدت و بیش از 2 ساعت است غذا و آب کافی در اختیار حیوان قرار دهید.

چه قفسی برای حمل حیوان در سفر مناسب است؟

قفس های ویژه ای در پت شاپ ها به فروش می رسند که برای سفرهای هوایی طراحی شده اند. این قفس ها بدون چرخ بوده و درشان قابلیت قفل شدن دارد. ابعاد قفس مناسب بوده و ارتفاع آن به اندازه ای است که حیوان می تواند بایستد. منفذی نیز برای تهویه داشته و بسیار محکم و مطمئن است. بستن قلاده در داخل قفس ممنوع است و پوزه حیوان باید در درون قفس آزاد باشد. نام کامل، نشانی و شماره تماس مسافر نیز باید روی قفس چسبانده شود.

هرچند که امروزه جابجایی حیوانات خانگی با هواپیما به راحتی انجام می گیرد اما اگر می خواهید سفر امن و مطمئنی را برای حیوانات خانگی خود فراهم کنید بهتر است قبل از اینکه بلیط هواپیما را بخرید، از شرایط و حق و حقوق آن ها در سفرهای هوایی مطلع شده و با مطلعی از قوانین حمل و جابجایی حیوانات در سایر کشورها با آسودگی خاطر وارد هواپیما شوید.

با خرید اینترنتی بلیط هواپیما از علی بابا شما بخش عمده ای از دشواری های خرید را پشت سر می گذارید و با خیال آسوده به سایر فرآیندها نظیر انتقال حیوان خانگی می پردازید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 21490

به "چه طور می توانیم حیوان خانگی مان را با هواپیما با خود ببریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه طور می توانیم حیوان خانگی مان را با هواپیما با خود ببریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید