کرملین: اجرای توافق مینسک توسط اوکراین با وقفه همراه بوده است

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز سه شنبه در اظهاراتی گفت: موضوع استقلال اوکراین برای روسیه بسته گردیده است و مسکو در قالب حل و فصل بحران در مناطق شرقی این کشور به دنبال بازبینی در این مسأله نیست.

کرملین: اجرای توافق مینسک توسط اوکراین با وقفه همراه بوده است

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه توضیح داد: استقلال اوکراین موضوعی غیرقابل مذاکره است. حل بحران شرق اوکراین نیز تنها در نتیجه اجرای توافق مینسک می تواند به دست آید. همه کشورها بر این باورند که این سند دارای هیچ جایگزینی نیست.

وی توضیح داد: اجرای توافق مینسک توسط کی یف با وقفه همراه بوده است.

این درحالیست که پترو پروشنکو رئیس جمهوری اوکراین دیروز دوشنبه با صدور دستوری معاهده دوستی میان این کشور با روسیه را لغو کرد.

بر اساس اعلام وبگاه رئیس جمهوری اوکراین، وی با صدور دستوری اظهار داشت که معاهده دوستی، همکاری و شراکت میان کشورش با روسیه سرانجام یافته و ملغی می شود.

در پیغام صادره از سوی رئیس جمهوری اوکراین در این خصوص آمده بود: مطابق با تصمیمات اتخاذ گردیده از سوی شورای دفاعی و امنیت ملی اوکراین، از 6 سپتامبر سال 2018 میلادی پیشنهاد وزارت خارجه درباره سرانجام دادن به معاهده دوستی با روسیه عطف به تاریخ 31 ماه می سال 1997 میلادی مورد موافقت قرار گرفته است.

این در حالیست که 28 آگوست سال 2018 میلادی، پروشنکو با صدور دستوری به وزارت خارجه این کشور فرمان داده بود تا بسته ای برای شروع فرایند سرانجام دادن به برخی معاهدات را آماده کند.

لازم به ذکر است، تا کنون اعضاء گروه نرماندی با هدف برقراری صلح میان گروه های درگیر در شرق اوکراین چندین نشست برگزار نموده اند.

در 11 فوریه سال 2015، این گروه (با حضور رهبران اوکراین، روسیه، فرانسه و آلمان) موفق شد توافق صلحی موسوم به پیمان مینسک را در شهر مینسک پایتخت بلاروس به امضاء برساند.

این توافق مجموعه گام هایی برای اتمام منازعات در مناطق بحرانی شرق اوکراین را در خود جای داده است. توافق مذکور، دربرگیرنده آتش بس، خارج کردن تسلیحات از مناطق درگیری، تبادل زندانیان و انجام اصلاحات قانون اساسی است.

در این میان غرب روسیه را متهم به دامن زدن به بحران شرق اوکراین می نماید حال آنکه روسیه این اتهام را رد نموده و همواره بر التزام خود به اصول توافق مینسک پافشاری می نماید.

لازم به ذکر است کشورهای روسیه، فرانسه، اوکراین و آلمان عضو گروه نرماندی محسوب می شوند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1519

به "کرملین: اجرای توافق مینسک توسط اوکراین با وقفه همراه بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین: اجرای توافق مینسک توسط اوکراین با وقفه همراه بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید