یک هشدار تکراری درباره کرونا ، تضمینی نیست دوباره مبتلا نشوید

به گزارش مهسان بلاگ، محققان می گویند افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند ممکن است دوباره طی مدت کوتاهی دوباره در دام این بیماری بیفتند. این چیزی است که از ابتدای همه گیری گفته می گردد اما اکنون تاکید بیشتری بر روی آن می گردد.

یک هشدار تکراری درباره کرونا ، تضمینی نیست دوباره مبتلا نشوید

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، مطالعات جدید نشان می دهد افرادی که قبلا به ویروس کرونا آلوده شده اند به طور کامل در برابر ابتلای مجدد به بیماری مصون نیستند و ممکن است در آینده ای نزدیک مجددا مبتلا شوند البته اگر پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند.

محققان دانشکده پزشکی ایکان در مونت سینای آمریکا برای دستیابی به این نتیجه 3هزار تن از افراد 18 تا 20 سال که به ویروس کرونا مبتلا شده و سپس بهبود یافته بودند را مورد آنالیز قرار دادند. این آنالیز ها نشان داد 10 درصد از این افراد مدتی بعد از بهبودی دوباره به ویروس کرونا آلوده شده اند.

نویسندگان مطالعه هشدار دادند که علی رغم ابتلای قبلی و وجود آنتی بادی هنوز بعضی از افراد بهبود یافته می توانند ناقل و یا بیمار کرونایی باشند.

آن ها افزودند که جوانان باید هر زمان که ممکن است واکسن را بزنند.

مطالعات مشاهداتی متعددی نشان داد که افراد متعددی بعد از ابتلا به کرونا مجددا به این بیماری مبتلا شده اند.

البته باید به این نکته توجه داشت که فرد کرونایی و بهبودیافته در چه محیطی زندگی می نماید، یک محیط آرام و خلوت و یا یک محیط شلوغ مثل یک پایگاه نظامی. طبیعی است که احتمال ابتلای مجدد فرد در یک محیط شلوغ بیشتر است.

اما به هر حال کسی که یک بار به کرونا مبتلا شده احتمال کمی دارد تا دوباره به آن مبتلا گردد. مطالعه ای بر روی چهار میلیون نفر در دانمارک نشان داد فردی که قبلا کرونا نداشته پنج برابر بیشتر از فردی که قبلا مبتلا بوده احتمال آلوده شدن به این ویروس را دارد.

همچنین همین محققان دریافتند فقط 0.65 درصد از کسانی که در موج نخست کرونا در کشور دانمارک مبتلا شده بودند در موج دوم نیز تست کرونایشان مثبت اعلام شد.

یکی دیگر از نویسندگان ارشد این تحقیق هشدار می دهد خطر ابتلای مجدد به کرونا در میان جمعیت مبتلایان بهبودیافته همیشه وجود دارد و باید آن را جدی گرفت.

اما مطالعه درباره افرادی که برای بار دوم به بیماری مبتلا شده اند نتایج دیگری به دست می دهد.

محققان زمانی که شرایط بیماری یک فرد را در هر دو دوره بیماری او مقایسه کردند متوجه شدند زمانی که فرد برای بار دوم مبتلا به کووید19 می گردد 10 برابر بار ویروسی کمتری دارد و این بدان معناست که اگر بیمار گردد شدت بیماری او به نسبت مرتبه اول کمتر خواهد بود.

این مطالعه تاکید می نماید اگر چه آنتی بادی ناشی از نخستین ابتلا به بیماری کووید19 در جلوگیری از ابتلای مجدد موثر است اما هرگز این موضوع را تضمین نمی نماید که یک فرد دیگر آلوده به ویروس نگردد و به دام بیماری نیفتد.

یک مطالعه جداگانه دیگر نشان داد که بیشتر جوانانی که به کرونا مبتلا شده اند تا شش ماه مصونیت مجدد دارند اما ابتلای مجدد در میان بزرگسالان محتمل تر است. نتایج این تحقیقات در لنست منتشر شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 85686

به "یک هشدار تکراری درباره کرونا ، تضمینی نیست دوباره مبتلا نشوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک هشدار تکراری درباره کرونا ، تضمینی نیست دوباره مبتلا نشوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید