ارتباط چاقی دوره نوجوانی و افزایش ریسک سرطان لوزالمعده

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، محققان دریافتند احتمال ابتلا به سرطان نادر لوزالمعده با وجود چاقی چهار برابر می گردد. وانگهی این ریسک با افزایش وزن بیشتر می گردد و حتی مردان در رده وزنی نرمال به بالا بیشتر در معرض آن قرار دارند.

ارتباط چاقی دوره نوجوانی و افزایش ریسک سرطان لوزالمعده

آلیسون روزنویگ، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: مطالعات قبلی نشان داده بودند که چاقی می تواند ریسک ابتلا به سرطان لوزالمعده را در افراد افزایش دهد. اما نتایج مطالعه جدید ما نشان می دهد چاقی و اضافه وزن در دوره نوجوانی نیز می تواند این ریسک را افزایش دهد.

طبق اعلام شبکه ملی سلامت آمریکا، سرطان لوزالمعده سومین سرطان مرگبار در ایالات متحده است که مدت زمان زنده ماندن بعد از ابتلا به این بیماری در طول 5 سال، کمتر از 10 درصد است.

در این مطالعه بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر مورد آنالیز قرار گرفتند. شرکت کنندگان بین سال های 1967 تا 2002، در سنین 16 تا 19 سال آزمایشات فیزیکی انجام دادند.

محققان موارد ابتلا به سرطان لوزالمعده را تا سال 2012 شناسایی کردند. نتایج پیگیری های آنها 551 مورد جدید ابتلا به سرطان لوزالمعده را شناسایی کرد.

محققان دریافتند در مقایسه با وزن نرمال، چاقی با حدود چهار برابر ریسک ابتلا به سرطان در مردان مرتبط بود. در بین زنان، این ریسک تقریبا چهار برابر بیشتر بود.

به عقیده محققان، فرایند التهابی در چاقی با فرایند التهاب در ایجاد سرطان مرتبط است. با این حال تاکید می گردد که باید تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 2991

به "ارتباط چاقی دوره نوجوانی و افزایش ریسک سرطان لوزالمعده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط چاقی دوره نوجوانی و افزایش ریسک سرطان لوزالمعده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید