حوزه و دانشگاه نقش مهمی در پژوهش و تمدن سازی دارند

به گزارش مهسان بلاگ، معاون پژوهش جامعة الزهرا گفت: حوزه و دانشگاه نقش مهمی در پژوهش و تمدن سازی دارند و ما نیز نگاهی تمدن ساز به پیوند میان حوزه و دانشگاه داریم.

حوزه و دانشگاه نقش مهمی در پژوهش و تمدن سازی دارند

به گزارش خبرنگاران ، ریحانه حقانی روز دوشنبه در نشست خبری در پژوهشگاه حضرت معصومه(س) در جامعة الزهرای قم با اشاره به اینکه 13 هزار طلبه حضوری و غیر حضوری در جامعة الزهراء فعال هستند مطرح کرد:در حال حاضر در این مرکز پژوهش در حوزه خواهران مورد تاکید نهاده شده است؛ در ارتقای دانش و مهارت طلاب به نتایج خوبی دست یافته ایم و در سال 97 تمام سرمایه گذاری خود را در این بخش به کار گرفته ایم.

وی توضیح داد: یکی از روینمودهای مهم جامعة الزهرا همکاری و تعامل با مراکز آموزشی است که در این ارتباط 16 تفاهم نامه با مراکز دانشگاهی و حوزوی منعقد شد.

حقانی اظهار کرد: ارتقای توان پژوهشی طلاب یکی از اقدامات مهم جامعة الزهراست، در این ارتباط دوره سوم تربیت پژوهشگر در حال برگزاری است تا به ساماندهی پژوهشگران بپردازیم.

وی اظهار داشت: در بخش پژوشگران فعال 31 مقاله چاپ شده، 18 مقاله در دست چاپ و 11 مقاله به کنگره ها و همایش ها ارسال شد.

معاون پژوهش جامعة الزهرا اضافه کرد: گستره کار در پژوهش استان قم و سراسر کشور و عمدتا به صورت میدانی است در این راستا آسیب های اجتماعی در هر منطقه طبق فراوانی ها ارزیابی می گردد، باید برای برطرف آسیب های اجتماعی نگاه پژوهشی حاکم گردد و آسیب ها مبتنی بر آمار رسمی مورد پژوهش قرار گیرد.

وی توضیح داد: تربیت پژوهشگر فعالیتی زودبازده نیست، طرح ساماندهی از سال 96 تدوین شد و در رشته های مختلف تخصصی به تربیت پژوهشگر پرداختیم.

حقانی اعلام کرد: طرح تربیت پژوهشگر 4 ترم تحصیلی برگزار می گردد، این افراد در حلقه های علمی کلان پروژه را تعریف نموده و مشغول به تحقیق و آنالیز می شوند و کارگاهها را سپری می نمایند، هر پژوهشگری باید به تدوین مقاله علمی در مجلات علمی و چاپ کتاب با ارائه ایده های نو بپردازد.

وی با تاکید بر پژوهش در عرصه زن و خانواده و شناسایی خلأها مطرح کرد: شناسایی بانوان با سبک زندگی علمی و موفقیت در زندگی یکی از روینمودهای مهم این مرکز علمی است.

معاون پژوهش جامعة الزهرا گفت: در کتاب بانوی امین سبک و سیاق زندگی بانوان موفق تبیین شده است و این کتاب ها مورد استقبال بسیاری از مخاطبان نهاده شد.

وی در مورد پیوند حوزه و دانشگاه توضیح داد: تعامل گسترده ای میان این دو نهاد وجود دارد، هیات های علمی در دانشگاهها عمدتا برخواسته از حوزه هستند و معاونت پژوهش نیز نشست های تخصصی پیرامون بایسته های تحقیق و پژوهش در تراز انقلاب اسلامی را با حضور اساتید دانشگاهها برگزار می نماید.

حقانی مطرح کرد: حوزه و دانشگاه نقش مهمی در تمدن سازی دارند و ما نیز نگاهی تمدن ساز به پیوند میان حوزه و دانشگاه داریم.

وی اظهار داشت: در سال 97 تعداد 4 کرسی آزاداندیشی و 6 کرسی ترویجی با مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی اعطای مجوزهای حوزه های علمیه قم برگزار گردید.

معاون پژوهش جامعة الزهرا با اشاره به برگزاری همایش زن و خانواده اعلام کرد: تاکنون 410 اثر به دبیرخانه همایش کتاب سال بانوان ارسال شده است.

وی اظهار کرد: این همایش در اسفند ماه امسال همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) برگزار می گردد و از آثار برتر تجلیل خواهد شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 3749

به "حوزه و دانشگاه نقش مهمی در پژوهش و تمدن سازی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حوزه و دانشگاه نقش مهمی در پژوهش و تمدن سازی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید