زیرساخت های توسعه فارس تقویت شد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، عنایت الله رحیمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اضافه کرد: یکی از اصلی ترین این زیرساخت ها راه، راه آهن و فرودگاه است که اجرای آزادراه شیراز – اصفهان به عنوان نخستین آزادراه در جنوب کشور با جدیت در دستور کار نهاده شد.

زیرساخت های توسعه فارس تقویت شد

وی ادامه داد: این پروژه امروز از حدود 75 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و می کوشیم که تا سرانجام سال جاری یا ابتدای سال 98 آماده بهره برداری گردد.

او گفت: آزاد راه لامرد - پارسیان، آزاد راه شیراز - بوشهر و آزاد راه لار - بندرعباس از دیگر پروژه هایی است که در دستور کار قرار گرفته است و آزادراه لارمرد - پارسیان هم اینک توسط بخش خصوصی در حال انجام است.

رحیمی توضیح داد: در حوزه راه آهن نیز بحث 2 خطه کردن راه آهن شیراز - اصفهان و توسعه ایستگاه های این خط و اتصال آنها به مراکز بار را مد نظر قرار داده ایم و در این زمینه اقدامات خوبی نیز انجام گردیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس اضافه نمود: امروز بخش قابل توجهی از محموله های بار استان و همچنین بار دیگر نقاط کشور از جمله خودروهای فراوریی در تهران به وسیله راه آهن شیراز - اصفهان جا به جا می گردد که علاوه بر کاهش هزینه ها، صرفه جویی در سوخت و رعایت استانداردهای زیست محیطی، به کاهش حوادث و تلفات جاده ای نیز یاری می نماید.

رحیمی گفت: در زمینه مدیریت فراوری، توزیع و مصرف آب نیز با توجه به خشکسالی های پی در پی سال های اخیر در فارس اقداماتی را در استان انجام دادیم که از جمله می توان به احداث و بهره برداری از سد چشمه عاشق در نی ریز، احداث و تکمیل سد هایقر در فیروزآباد، احداث سد نرگسی کازرون با 55 درصد پیشرفت فیزیکی، سد کوار در شهرستان کوار با بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی، اجرای خطوط آبرسانی برای تامین آب آشامیدنی مناطق شهری و روستایی و آبرسانی از سد درودزن به شیراز به طول 77 کیلومتر با 75 درصد پیشرفت فیزیکی اشاره نمود.

وی ادامه داد: خط آبرسانی از سد درودزن به شهرستان خرامه از دشت کربال و تامین آب 95 روستای موجود در مسیر از دیگر اقداماتی است که عملیات اجرایی آن شروع گردیده است.

او توضیح داد: خط آبرسانی از سد سلمان فارسی به جهرم را نیز در دستور کار داریم که عملیات اجرایی آن با بیش از 90 درصد در حال تکمیل است و همچنین پروژه خط آبرسانی از سد رودبال به شهرهای داراب، جنت شهر و زرین دشت نیز در دستور کار است که عملیات آبرسانی به داراب به اتمام رسیده و به زودی به بهره برداری می رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: آبرسانی از سد روبال به فسا و استهبان، آبرسانی از سد تنگاب به فیروزآباد و آبرسانی از سد کوار به خاوران و شهرها و روستاهای همجوار نیز هم اینک در دستور کار قرار گرفته است.

رحیمی اضافه نمود: بحث آبرسانی از سد تنگ سرخ یاسوج به شیراز نیز تخصیص اعتبار آن گرفته گردیده و امیدواریم بتوانیم در آینده این پروژه ها را عملیاتی کنیم.

وی، در خصوص پروژه انتقال آب دریا به فارس هم گفت: پروژه انتقال آب از خلیج فارس به شهرستان لامرد برای تامین آب منطقه انرژی بر لامرد و همچنین آب آشامیدنی این شهرستان به زودی توسط بخش خصوصی شروع خواهد شد.

او گفت: انتقال آب دریا به مرکز استان نیز در قالب طرح ناب در دستور کار قرار گرفته که پیگیر تحقق آن هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس اضافه نمود: فعالیت های خوبی نیز در زمینه جمع آوری در شهرستان های استهبان، فیرزوآباد، نی ریز، آباده، ممسنی، کازرون و فسا در دست انجام است.

رحیمی گفت: علاوه بر این، اجرای تصفیه خانه های فاضلاب از جمله تصفیه خانه دوم شهر شیراز، تصفیه خانه شرق صدرا و تصفیه خانه غرب صدرا، تصفیه خانه لوکال صدرا و تصفیه خانه های فاضلاب شهرهای کازرون، نورآباد، آباده، نی ریز و فسا در دستور کار است و از پیشرفت فیزیکی مناسبی نیز برخوردار هستند.

او توضیح دادک در زمینه ورزش و جوانان نیز در دولت تدبیر و امید شاهد اقدامات خوبی در استان بوده ایم که از جمله می توان به اجرا و بهره برداری از فاز اول استادیوم 50 هزار نفری پارس شیراز و اجرای مجموعه ورزشی 6 هزار نفری شیراز واقع در بولوار حسینی الهاشمی با بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی اشاره نمود.

وی گفت: در زمینه بهداشت و درمان نیز هم اینک شاهد احداث بیمارستان ها، درمانگاه ها و خانه های بهداشت در استان به ویژه شهر شیراز هستیم که امیدواریم با توسعه این مراکز روز به روز شاهد افزایش و تسهیل خدمات رسانی به بیماران و رضایت آنها باشیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1646

به "زیرساخت های توسعه فارس تقویت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیرساخت های توسعه فارس تقویت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید