خبرنگاران 30 کپسول اکسیژن به وسیله هلال احمر به مقابله با کرونا اختصاص یافت

به گزارش مهسان بلاگ، قم - خبرنگاران - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: 30 کپسول اکسیژن به تجهیزات امانی هلال احمر اهدا شد و از این طریق در خدمت مقابله با شیوع ویروس کرونا نهاده شد.

خبرنگاران 30 کپسول اکسیژن به وسیله هلال احمر به مقابله با کرونا اختصاص یافت

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، محمد گلفشان اظهار کرد: حضور خیرین یکی از ظرفیت های مهم جمعیت هلال احمر است و اخیرا 30 عدد کپسول اکسیژن 20 لیتری مانومتر از سوی رئیس هیات مدیره مجمع خیرین استان قم اهدا شده است.

وی گفت: این کپسول ها به بخش تجهیزات امانی هلال احمر اهدا شده و از جمله تجهیزات کاملی به شمار می رود و از امروز در اختیار بیماران قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین آقای ایرانی عضو مجمع خیرین قم نیز 20 میلیون تومان هدیه در تامین کپسول ها اهدا کردند و 10 میلیون دیگر نیز تعهد دارند تا پرداخت گردد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: شماره حساب 4970864420 با شناسه 350008054109 ویژه تجهیزات پزشکی است و به وسیله بانک یا عابربانک ملت یا اینترنت بانک قابل پرداخت می باشد.

وی بیان کرد: به دلیل افزایش بیماری های ریوی، تقاضای بالایی از سوی مردم برای امانت دریافت کپسول وجود دارد، از این رو احتیاج مبرم به اهدای کسپول اکسیژن با توجه به تقاضای بالای شهروندان وجود دارد.

گلفشان خاطرنشان کرد: تعدادی کپسول اکسیژن در دست شهروندان داریم که با توجه به زمان بندی یک ماهه در تحویل تجهیزات امیدوار هستیم به زودی آن را برگردانند تا جوابگوی احتیاجها باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: اگر شهروندی نیز کپسول در منزل دارد که بلااستفاده است می تواند با اهدای آن، بخشی از احتیاجهای فعلی را تامین کند.

وی گفت: بخش تجهیزات پزشکی امانی از ساعت 9 تا 12 در خدمت مراجعه نمایندگان است و افرادی که تجهیزات پزشکی دریافتد در اسرع وقت بازگردانند تا بتوانیم از آن برای خدمت به مردم استفاده کنیم.

مشارکت 118 تن در اجرای طرح پایش و غربالگری بیماری کرونا

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: در نتیجه غربالگری از تاریخ 9 تا 24 اسفندماه سال گذشته، 11 هزار و 489 تن بدون علامت و 106 تن دارای علامت تب بودند، اما فردی علایم مشکوک را نداشت و هیچ کس از این تعداد به مراکز درمانی ارجاع داده نشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم در خصوص اجرای طرح پایش و تست غربالگری بیان کرد: این طرح از نهم اسفندماه سال گذشته شروع شد و تا 15 فروردین امسال نیز ادامه دارد.

وی ادامه داد: نیروهای عملیاتی در این طرح شامل 13 تن پرسنل و 50 تن داوطلب در بخش امداد و نجات و 3 پرسنل و 2 داوطلب در معاونت بهداشت و درمان و توانبخشی است.

وی توضیح داد: همچنین 3 تن پرسنل و 15 تن عضو در سازمان جوانان و 2 تن پرسنل و 30 تن داوطلب در سازمان داوطلبان در این طرح مشارکت داشتند که در مجموع 21 تن پرسنل و 97 عضو داوطلب در اجرای طرح پایش و تست غربالگری بیماری ویروس کرونا قم حضور یافتند.

وی گفت: در بخش لجستیک یک دستگاه مینی بوس، 7 دستگاه آمبولانس و 3 یاری دار سبک و 3 خودروی سبک در مجموع 14 تجهیزات مورد استفاده قرار گرفته است تا بتوانیم در 18 پایگاه در مبادی ورودی و خروجی قم این تست را انجام دهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم بیان کرد: در این پایگاه ها از افرادی که قصد ورود و خروج از قم را دارند، تست تب سنجی انجام می گردد و در صورت مشاهده افرادی با تب بالا به مراکز درمانی راهنمایی می شوند.

بر اساس تازه ترین اطلاعات رسمی در روز شنبه، آمار بستری ها در مرکزهای درمانی قم به 586 تن رسید؛ 96 تن در 24 ساعت گذشته ترخیص شدند که 56 تن آنها مربوط به شیفت صبح امروز بوده است.

همچنین آزمایش کرونای 20 تن از مردم قم امروز مثبت اعلام شد و آمار کلی به 1161 تن رسید.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز شنبه خاطرنشان کرد: تا به امروز 20 هزار و 610 تن در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده، هزار و 556 تن به علت ابتلا به این ویروس فوت نموده و 7 هزار و 635 تن نیز بهبود یافته اند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در خصوص ویروس کرونا می توانند با شماره تلفن های 36620023، 36620999، 36706030 و 36704368 (با پیش شماره 025) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 40956

به "خبرنگاران 30 کپسول اکسیژن به وسیله هلال احمر به مقابله با کرونا اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 30 کپسول اکسیژن به وسیله هلال احمر به مقابله با کرونا اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید