رعایت نکات ایمنی برای مقابله با بیماری تب کنگو ضروریست

به گزارش مهسان بلاگ، فرماندار خاش بر اهمیت و ضرورت رعایت توصیه های بهداشتی برای مقابله و کنترل بیماری تب کریمه کنگو در این شهرستان تاکید نمود.

رعایت نکات ایمنی برای مقابله با بیماری تب کنگو ضروریست

به گزارش خبرنگار از ، صاحب گل صالحی فرماندار خاش در نشست اعضای کارگروه سلامت و امنیت غذایی خاش گفت: با توجه به اینکه عید سعید قربان در پیش است، ضرورت دارد شهروندان در موارد ذبح دام، نگهداری و مصرف گوشت های قربانی به توصیه های بهداشتی عمل نمایند.

او با تاکید بر اینکه افراد شاغل در کشتارگاه ها، ضمن رعایت بهداشت فردی باید موقع ذبح دام ها از دستکش، چکمه و روپوش استفاده نمایند بر اهمیت اطلاع رسانی در نماز های آدینه و از طریق شوراها، دهیاران و بهداشت یاران در مورد تب کریمه کنگو تاکید نمود.

تب کریمه کنگو یک بیماری حاد تب دار و خونریزی دهنده است که از طریق کنه به انسان منتقل و مرگ و میر بالایی دارد و همه گیری های داخل بیمارستان آن نیز شایع است.

بیماری خطرناک تب خونریزی دهنده کریمه از طریق گزش کنه، نیش حشرات، تماس با خون یا ترشحات مبتلایان، له کردن کنه، تماس مستقیم با لاشه گوشت، خون، ترشحات و بافت های آلوده دام و تنفس در تماس با دام های آلوده قابل انتقال است.

مهمترین علائم آن در چهار روز اول ابتلاء شبیه بیماری سرماخوردگی و آنفلوآنزا از جمله تب ناگهانی، بدن درد، کوفتگی، ضعف، سردرد، درد شدید عضلات، بی اشتهایی، درد پشت حدقه چشم، ترس از نور، تعرق شدید شبانه، استفراغ، گلو درد، دل درد و غیره، علائم خونریزی دهنده (هموراژیک) است و از روز چهارم ابتلاء خونریزی از اعضای مختلف بدن مثل بینی، لثه، ادرار، استفراغ خونی، رحم و خونریزی زیر پوست نیز به این علائم اضافه می گردد.

ع

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 13692

به "رعایت نکات ایمنی برای مقابله با بیماری تب کنگو ضروریست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رعایت نکات ایمنی برای مقابله با بیماری تب کنگو ضروریست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید