10500 دار قالی در زنجان شناسنامه دار شد

به گزارش مهسان بلاگ، محسن جعفری در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه طرح اجرای شناسنامه دار کردن دار قالی ها در زنجان از مهرماه سال 93 در استان زنجان شروع شده است، اضافه نمود: از زمان اجرای این طرح تاکنون حدود 10 هزار و 500 دار قالی شناسنامه دار شده است.

10500 دار قالی در زنجان شناسنامه دار شد

وی اظهار کرد: در سال 95 حدود 22 هزار دار قالی شناسنامه دار شده بود ولی با نظارت جدی سازمان تامین اجتماعی این تعداد کاهش یافت وتعداد قالی بافان فعال معین شدند.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: هدف از شناسنامه دار شدن قالی فرش بافان این است که میزان بافت قالی فرش کنترل شود و در این دستور العمل معین شده به سازمان فرش میزان بافت معین شده است و همچنین قالی بافان واقعی معین شوند.

جعفری تاکید کرد: این سازمان نظارت و بازرسی ویژه از دار قالی ها دارد و نظارت و بازرسی از دار قالی ها در زنجان تدوام دارد و این سازمان و سازمان صنعت، معدن بر سامان دهی فعالان حوزه فرش تاکید دارد تا صادرات فرش استان افزایش یابد.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تاکید کرد: کشورهای خلیج فارس، آلمان، کانادا، روسیه، لبنان، ایتالیا مقصد فرش های استان زنجان هستند و 90 درصد فرش دستباف تولیدی زنجان به نام سایر استان ها صادر می شود.

جعفری شرح داد: کیفیت فرش دستباف استان زنجان بسیار ارزشمند است و طبیعی بودن مواد پشم و ابریشم و رنگ مورد استفاده در تولیدات فرش زنجان باعث افزایش کیفیت این فرش ها می شود.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سامی: مجله سامی: انجمن های گفتگو

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 23475

به "10500 دار قالی در زنجان شناسنامه دار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10500 دار قالی در زنجان شناسنامه دار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید